Jít na hlavní stránku

Aktuality

Nedaří se...

14.7.2018

Ač nešťastná třináctka připadla na včerejšek, my jsme si černý pátek zřejmě vybrali až v sobotu 14.7.

Začalo to už špatnou zprávou, kterou Miloš Matějka přivezl ze servisu v Plasích společně s vlečnou: Stočtyřicetdvojka bude muset do opravy ještě jednou. Teď má k dispozici jen pět letových hodin - ty bylo nicméně třeba řádně využít, protože počasí v sobotu ráno vypadalo velmi nadějně. Martin Štolba na věži vyškemral z ruzyňského approache alespoň delegaci prostoru BU East 5, ti odvážnější piloti (Radim Malátek s Cirrusem a Víťa Polok s VSO-10) pak rovnou nadeklarovali třístovku a ostatní se těšili alespoň na místní pokroužení. Jenže…

Zatímco Víťa nám s úsměvem zmával a vyrazil kamsi na jih, Radim při nešťastném startu ztratil Cirrusovi botku, takže zbytek dne namísto na přeletu trávil opravou. Do toho se rozhodl stávkovat benzínový stojan a technický tým Palda&Comp. měl dost co dělat, aby bylo vlečnou čím přikrmit. 

Místní létání se vlastně docela dařilo: Peťulín, Lišák a Míra Piskáček si nějakou chvíli zakroužili kolem komína, Standa se v ASK vypravil až na Brdy a Blaníku se s Milošem Matějkou a Davidem Veselým na palubě skoro nechtělo zpátku domů.  

Okolo čtvrté odpolední ale Víťa hlásí pole kousek za Blatnou, takže hned po poletovém briefingu vyráží záchranný tým Matěj - David - Peťulín, o sedmé večerní nakládají Vosu i pilotem a vracejí se - samozřejmě s povinnou zastávkou na zmrzlinu - zpět na LKBU, kam dorážejí za soumraku. 

Všechna letadla jsou tedy zpátky doma (Cirrus dokonce znovu obutý), piloti jsou živi a zdrávi, čerpačka už zase čerpá benzín - vlastně má tenhle příběh tedy úplně šťastný konec.